Handelsbetingelser

Handelsbetingelser
 
Generelle oplysninger
 
Shape ApS
CVR-nr. 38022040
Helgolandsgade 18 st.
8000 Aarhus C
Mailadresse: [email protected]
 
 
 
Betaling
 
Vi tager imod Visa, MasterCard, og MobilePay
Vi opkræver ikke kortgebyrer
Beløbet hæves først på dit kort når varen afsendes 
 
Fragt
 
Fragt koster fra 39 kr. pr. ordre. Der er fri fragt ved køb over 399 kr. til pakkeshop.
Vi giver mulighed for afhentning i pakkeshops eller levering til hjemmeadresse.
Leveringstiden er på 1-2 hverdage. 
 
Fortrydelsesret
 
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret når du handler hos os.
Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected]
 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 
 
Fortrydelse af en del af købet
 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
 
Ombytning
 
Hvis du ønsker at ombytte til en anden varer, uanset om det er samme produkt i en anden størrelse eller et helt andet produkt, så er det gratis. Du skal udelukkende sende en mail til: [email protected] og så aftaler vi det videre forløb. Dermed er både returfragten og fragten for det nye produkt gratis.
 
Returnering
 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan via os købe et billigt fragtlabel til returfragt. Til denne løsning er der tilknyttet forsikring af varen og dermed er der ikke nogen risiko såfremt, at pakken bliver væk undervejs. Skriv til [email protected], hvis du ønsker et link til, at købe returfragt. 
 
Varens stand når du sender den retur
 
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Du må dermed bestemme varens art og egenskaber på samme måde, som du har mulighed for ude i en fysisk butik. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at varen vurderes til ikke, at kunde sælges til andre kunder og dermed kan vi ikke tilbagebetale noget. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig udover leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 
 
Varen sendes til (skriv til [email protected] for mulighed for, at købe billig returfragt med forsikring):
 
SM Logistik
C/O Winnershape.dk
Houvej 164, Ulsted
9370 Hals
 
 Vi modtager kun pakker som sendes direkte til adressen. 
 
Reklamationsret
 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder, med omvendt bevisførelse de første 6 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger eller tilbydes gratis returfragt med forsikring. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 
 
Varen sendes til (skriv til [email protected] for mulighed for, at købe billig returfragt med forsikring):
 
SM Logistik
C/O Winnershape.dk
Houvej 164, Ulsted
9370 Hals
 
Vi modtager kun pakker som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 
Persondatapolitik
 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
 Personoplysningerne registreres hos Euro Brand Shop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
 Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Winnershape.dk er:

Shape ApS
CVR-nr. 38022040
Helgolandsgade 18 st.
8000 Aarhus
Mailadresse: [email protected]
 
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
 
Klageadgang
 
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
 
Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus' klageportal:
https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse [email protected]